Jij wilt ontsnappen aan de middelmatigheid. Niet langer flirten met je missie, maar het claimen. Totdat jij je herinnert wie je werkelijk bent. En niemand je meer kan ontkennen!¬†Je wilt je hart in de fik zetten. Je talenten verder ontwikkelen.¬†¬†Zodat je kunt gaan freewheelen met je passie, jouw ‚Äėte‚Äô tegemoet. Het leven ten volste wilt leven, het opeten, verteren, er fantastische dingen mee doen…¬†Klikt leuk. Ik snap het. Maar hoe doe je dat dan stap-voor-stap? Intuitief? In het hier en nu? In dit opleidingsjaar zetten we daarom je strategie√ęnhoofd uit en je intuitie aan. Want als je je innerlijke vlam kunt volgen, dan zul je nooit in de kou komen staan.

impactvolle gesprekken ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ experimenterend leren

Hoe magisch zou het zijn om te werken vanuit liefde, vertrouwen en vrijheid, zodat innerlijke wijsheid zich automatisch kan gaan ontvouwen.

Hoe heerlijk zou het zijn om anderen te leren om zichzelf te omarmen precies zoals ze zijn, met al hun glorieuze onvolkomenheden en rafelrandjes.

Hoe fantastisch zou het zijn wanneer jij anderen kunt voorleven dat het hedendaagse, drukke leven niet stressvol of overweldigend hoeft te zijn. 

 

 

Middels nonduale coaching breng jij √©cht magie in je begeleiding. Daarom werken we in dit jaar met negen poorten naar Zijn.¬†Te beseffen dat je het leven zelf bent ‚Äď uitgestrekt, wakker, levend, vrij ‚Äď nooit gescheiden van het geheel. Zo te leven is geen bestemming, het is je geboorterecht, je natuur.¬†Wie op alle gebieden het leven laat stromen die voelt; ik ben thuis.¬†Doe mee met dit opleidingsjaar als je zo wilt leven. Het aan anderen wilt¬†v√≥√≥rleven. Van binnenuit doorgeven.¬†Aan het eind heb je het gevoel van een kind in een snoepwinkel. Je bubbelt. Je bruist. Je wilt aan de slag. Laat de toekomst maar komen. Jij bent er klaar voor!

Opleidingsinformatie
Wat je dit jaar leert is dan ook een ode aan de vrije kras. Tijdens de opleidingsblokken word je actief uitgedaagd met creatieve theatrale oefeningen in de meest brede zin van het woord; improvisatie, drama, storytelling en creatief schrijven.  
Ik zet mijn koffer vol gekkigheid voor in. Jij je enthousiasme? Want ach… in het slechtste geval gaat alles goed :-)

De totale studiebelasting voor dit opleidingsjaar is ruim 125 uur. Je ontvangt aan het begin van het jaar een opleidingsmap gevuld met theorie en oefeningen. Elk blok behandelen we een ander stukje theorie. In de opleidingsdagen gaan we dit niet bediscussi√ęren, maar¬†leer je ze herkennen in de intimiteit van je subjectieve beleving. Ga speels en prikkelend aan de slag met positieve psychologie, groeimindset (Dweck), learned optimism (Seligman), appreciative inquiry (Cooperrider) en flow (Csiksentmihalyi). We zetten al deze zaken – en meer – in een creatief daglicht.¬†Door de laagdrempelige oefeningen en interventies,¬†vergroot je de impact van je handelen en lijkt ontwikkeling als vanzelf te gaan.¬†

Certificaat
Je ontvangt een certificaat aan het einde van het leerjaar bij voldoende aanwezigheid en getoonde leergierigheid. Heb je¬†naast deze opleiding ook Theater van het Leven en het afstudeertraject¬†afgerond dan krijg je het diploma¬†Vakspecialist Playfulness¬ģ¬†

Wat deelnemers zeggen
“Dit jaar geeft verdieping aan iedereen die werkt met ACT, met groeimindset, met mindfulness, met toegepaste impro.. het maakt niet uit wat je doet, het verdiept iedereen eigenlijk”
“Ik krijg handvatten om door te geven wat voor mij zulke grote eye-openers waren”
“Dit is een businesscoaching en leiderschapstraining ineen. Kunnen we Xandra niet klonen zodat iedereen dit kan leren?”

welcome Divine & Ridiculous human being!

Inhoud opleiding

Klik op + om meer te lezen.

Blok 1: Waarde(n)vol Leven

In dit blok brengen we je naar je verlangen. Vaak laten we namelijk het leven maar een beetje op zijn beloop, het overkomt ons als het ware. Een sterk innerlijk kompas wijst ons de koerst die we kunnen gaan.

Een waarde(n)vol leven is leven met liefde als uitgangspunt, waarbij we duidelijk voor ogen hebben wat voor ons belangrijk is zodat we onze grote keuzes daarop kunnen baseren. Daartoe vinden we antwoorden op vragen als: Welke persoon willen we zijn? Wat vinden we echt belangrijk in ons werk? Wanneer ervaren we ons leven als zinvol? Waarde(n)vol leven laat je nadenken over hoe het ‚Äėook‚Äô zou kunnen zijn. Hoe droom jij de wereld een mooiere plek? En tegelijkertijd is het ook ‘het goede doen’ in je alledaagse gedrag. Voor jou √©n anderen. Voor nu √©n de toekomst.

Blok 2: Onbevangenheid

Wat gebeurt er wanneer we een spectaculaire screw-up maken? We lachen, kijken¬†langzaam om ons heen in de hoop dat het niemand is opgevallen‚Äď of nog beter ‚Äď doen simpelweg alsof er niets is gebeurd. En de volgende keer doen we nog beter ons best.¬†

Hé hallo… mag ik je even wakker schudden? Leren en ontwikkelen doe je niet vanuit stress, dat doe je vanuit een innerlijke aangeboren drive. Het is deze energie waarmee we allemaal hebben leren omrollen, kruipen en lopen. En met dezelfde levensenergie kunnen we de problemen op ons pad creatief oplossen.

Wie onbevangen wil leven herkent ineffectief gedrag en automatische gedachten die deze aangeboren nieuwsgierigheid en ontwikkelingsbereidheid tegengaat en weigert deze nog langer te geloven. Hierdoor kun je kiezen voor speelse engagement. Spelen is immers de manier waarop de natuur leren ontworpen heeft.

Al spelende zet je jezelf letterlijk in beweging, waardoor je je weer met je innerlijke motivatie, welzijn en zelfvertrouwen verbindt. Daardoor kun je ook in de toekomst het leven (en leren) aan te gaan. Hoe gekker en dwazer hoe beter. Het leert immers het beste een beetje buiten je zo-hoort-het-box =)

Blok 3: (Los) Laten

Problemen oplossen door ze erger te maken. Dat kan alleen maar met een vleugje humor en een overdosis liefde. Op de grens van je comfortzone, daar waar de lach te vinden is, vind je ruimte voor groei en ontwikkeling. Wanneer jij jezelf en je problemen niet meer zo serieus neemt kun je gaan spelen met die van de ander.

Positieve provocatie is gerelateerd aan omgekeerde psychologie en de paradoxale intentie. Voldoende input om lekker mee aan de slag te gaan en los te laten wat we niet langer vast willen houden. Natuurlijk pakken we ook dit thema weer deels improviserend aan!

Blok 4: Aandacht

Niet nadenken over gevolgen, maar leven in het nu. Voorbij de bedachtzame levenshouding de volheid ervaren van het leven. Niet te blijven hangen in je eigen ervaringen maar ontdekken wat de wereld je brengt. Leven in het nu. Openstaan voor alles wat er te ervaren is. D√°t is rijkdom. En het is de basis voor alle autonomie beslissingen die we maken als mens.

Blok 4: Emoties toelaten

Jij gunt je coachees, collega‚Äôs of leerlingen gevoelens van speelsheid en spontaniteit.¬†Zonder dat ze bang zijn voor een hoge hartslag, rode wangen of een snelle ademhaling. Zonder zich af te vragen wat een ander vindt van hun kwertsbaarheid, tranen of getoonde gevoel. Zodat ze kunnen ervaren ‚Äėhet¬†even niet meer weten‚Äô, en dat dat helemaal ok√© is.¬†Ze weer durven leven en gewoonweg mens kunnen zijn.

Blok 5: Aangaan

Koers uitstippelen. Dromen en wensen achterna. Niet bang zijn. Lef tonen en jezelf in de etalage zetten. Dat gun jij degenen met wie je werkt!¬†In kleine stappen op weg naar hun toekomst. Kansen grijpend. Vertrouwen in zichzelf. Groeiend onderweg. Om onbegrensd de gewenste toekomst tegemoet te spurten. En te ontdekken dat spreken over jezelf in termen als ‘kunnen leren’ ipv enkel ‘kunnen’ vele malen motiverender is. In kleine stappen komen we vooruit, al lijkt het alsof we ‘zomaar wat doen’. Speel dit blok met de paradox van playfulness. Ik daag je uit!

Blok 6: Flexibiliteit

Flexibiliteit is een onmisbare competentie in onze snel veranderende wereld. Door out-of-the-box te kunnen denken en oké te worden met oncomfortabele en kwetsbare gevoelens, sta je soepeler in het leven. Deze dag reken je af met blokkades die leren en innoveren kunnen remmen en je zult ontdekken dat het geheim van succes niet schuilt in altijd maar het goede doen.

Blok 7: Gelijkwaardigheid

Mens zijn we altijd in relatie tot anderen. En dus duiken we dit blok in de wereld van positieve provocatie en statusdynamieken. Daar waar individueel al groei zichtbaar was brengen we nu alle vaardigheden samen in de omgang met de ander. Aanpassen, terugtrekken, jezelf boven de ander stellen.. gedrag dat we veel zien in stressvolle situaties. In alle gevallen wordt de verbinding niet gevoeld en vaak gemist. Het wisselen in interactie-status, geeft vertrouwen in het proces, in jezelf en in de ander.

Blok 8: Genieten

Hoe jij de wereld een mooie plek maakt, heeft alles te maken met wie jij bent, wat je leuk vindt om te doen en welk talent je (nog) wilt laten groeien. Daarom doen we dit blok een talenteninterview en kijken we naar jouw oplaadpunten. Het leven is bedoelt om te léven in plaats van overleven, zeg nu zelf!

Blok 9: Al doende Zijn

Het is tijd geworden om alle voorgaande stappen bij elkaar te brengen en te versimpelen. Je geeft gedurende deze tweedaagse een korte training. Ook ga je verwoorden wat je hebt geleerd over jezelf, je talenten, waar je van geniet en hoe je playfulness verder uit wilt gaan dragen. 

 

Prijs, data en meer…

Opleidingsdata 2022/2023

22/23 sept, 13/14 okt, 17/18 nov, 15/16 dec, 12/13 jan, 9/10 febr, 9/10 mrt, 6/7 april en 11/12 mei

Overige informatie:
Aantal opleidingsblokken: 9
Groepsgrootte: 6-12 deelnemers.
Tijden: 09:30 tot 16.30 uur
Adres: Zomertaling 27 te Wijchen 

Prijs opleidingsjaar

Deelnamekosten zijn¬†‚ā¨3295,-¬† Dit bedrag is inclusief lesmateriaal en koffie / thee gedurende de 18 opleidingsdagen. Je kunt zonder extra kosten betalen in termijnen.¬†Aanvullende supervisie is mogelijk (125 euro per uur). Of de gehele opleiding volgen in de loop van √©√©n schooljaar. Zo’n¬†VIP Traject is life changing!¬†

The School of Play is dankzij een positieve toetsing door het Centrum voor Post Initieel Onderwijs (CPION) opgenomen in het Centraal Register Kort Beroeps Onderwijs (CRKBO) waardoor onze opleidingen  zijn vrijgesteld van BTW-heffing.